Okej då va helgen nästan slut. Lördagen va intressant. Åkte och åt hamburgare med snubben full med rivsår. Sen bar det av ut till Kalhäll i väntan på att köra Sandra och Petter till Djursholm. Som vanligt vad de mycket mysigt hemma hos Sandra.

Jag kelade med Mozart  ( en stor fluffig katt ) och hon sysselsatte sig med att dansa runt i bara BH. Har film på det men har en känsla av att jag kommer ha blåklocka ett par veckor om jag lägger ut det. Jag vet i alla fall hur extremt roligt det såg ut när hon hoppar runt i sin lilla lägenhet.

      
Det ringer på dörren, nu kom Petter. Han ser ut som ett stor frågetecken när vi asflabbar och är andfådda. Om han inte läser min blogg kommer han aldrig få reda på varför vi skrattade så mycket.
När Sandra bytt kläder ungefär 5 gånger går vi ner på gatan och sätter oss i "Oskar" för att åka till Djursholm.

Efter Djursholm bar det av  till Sveavägen och Stockholm Crusing för min del. Träffade alla gamla kära vänner och hade några timmar med, ja bokstavligt dansande på sveavägen. När psyktanterna är i farten vet man inte vad som kommer hända.
När vi tittade på bilar, däckrök och fått rysningar av mullret av motorerna känner jag inte längre något intresse när regnet börjar falla.
Vinkar hej då till alla underbara och går mot bilen, när jag väl är framme är jag dock extremt blöt och fryser.  Tro det eller ej men jag åkte faktiskt hem och la mig och sov 22.30.
Vaknade av telefonen runt 2.00 det va S. Hon och Petter kände sig färdiga med utelivet och jag satte mig i bilen och tog en sväng till Kalhäll och tillbaka.
Så skönt att åter krypa ner i sängen vid 4.00. God natt.

Söndag. Min lilla ängel fyller 8 år, så det bär av till Ekskogen på fika. Min farbror har landställe precis brevid oss. Så när jag kommer ut till landet lägger jag mig först i soffan och lyssnar på min far som drar skämt om folk som sätter på djur.
    
Min fina familj och Jennifer på berget, som vanligt med en ciggarett i handen. Jag måste sluta röka!

Sen va det dags för kalaset. Lat som jag är tvingar jag brorsan att åka bil med mig bort. Eller han va inte så svår övertalad.


Små tjejerna är som vanligt i farten. Känner mig hemma bland släkten. Kaffe och tårta. Det blåser kallt och jag är nog den ända som gnäller.. som vanligt! :D
                           
Frida & Elin                      Frida, Emy, Engla & Elin                   Nörden Jennifer ..brr


Pappa, brorsan och farbror spelar gitarr. Och jag blir mäkta imponerad när jag hör min bror spela "Redemption song- Bob Marley" på aukustisk gitarr.
  

Jag har en busig hund som slår 8or mellan mina ben. Zingo vill leka.
   

Sen tackar jag för fikat och sätter mig i Oskar och mot stan. När jag kommer hem va det dags för städning!
Det va en mycket bra helg detta!

Kommentera

Publiceras ej