Vampyrer och Varulvar, de är Underworld med Våfflan på Lidingö.

Jag har klippt lugg på mig själv, resultatet går att diskutera!

En måttligt irriterad Christian plockan upp mig 17.00 i Hammarby Höjden. Jag får inte ens ett hej utan ett "Jag hatar och vänta, va fan 5 minuter sa jag"
Haha Våfflan är grinig för jag var seg ner, han fick vänta några minuter, tålamod är inte hans starka sida.

I fredags trafiken med destination Lidingö kör vi sick sack genom allt folk som vill hem från jobbet och ha helg. In på bolaget, nej det var inte bara vi där kan man ju säga.

Till Willys, i korgen har vi Coca cola och pizza kit. Nyttiga vi är. Som vanligt när vi kliver innanför dörren kan vi inte komma överrens med vad vi ska lyssna på för musik, så vi byter bort varandras hela tiden. haha.

Hemma gjord pizza, cider och "National Treasur". Sen hamnar vi i djupa samtal, Våfflan blir förbannad. Inte på mig för en gångs skull men på idioter som existerar i vår värld.

Då bestämmer vi oss för att titta på "Underworld". En av de bästa filmer jag någonsin sett. Vampyrer och Varulvar utkämpar ett krig. Kate Beckinsale har huvudrollen. Massa cider senare klockan 2.30 är det dags att sova.

Vakna, hemma gjord pizza till frukost. Titta på Underworld 2.

Telefonen piper, sms från S. Vi ska på kryssning ikväll. Så ikväll får Östersjön underhålla mig och mina vänner. Håll tummarna för att vi inte fastnar och att det är lugnt på havet.

Underbara Våfflan kör hem mig. Takluckan öppen och låten "De Tuttar upptaget" (jag har stavat rätt dom sjunger tuttar)




 

 

Nu färdigpackad och håret lockat väntar jag på att det ska bli dags att gå hemifrån och ge mig ut på fyllefärja!

//Betzén

Kommentera

Publiceras ej