Sådär, då var man en medlem i ledighetskomittén sen i måndags. Överlämningarna gick snabbt och smidigt så nu sitter jag på röven hela dagarna. Har under veckan haft lite inställningen att kanske, kanske ringer någon på dörren och erbjuder mig ett jobb. Men, jag tror jag får slopa den idéen och börja anstränga mig från och med nästa vecka om jag vill ha ett nytt jobb.

Gick för sista gången från Getupdated i måndagseftermiddag, så räknar mina dagar från måndag eftermiddag.

Ledighetskomittén dag 1: Emelie ringer på eftermiddagen och frågar om jag vill följa med till Åkersberga. På agendan står garagehäng, de är det enda erbjudandet jag har så jag tackar ja.
Någon timme senare dyker hon upp.

Freestyles "rider omkring" ekar ur högtalarna och jag står med locktången i högsta hugg när hon kliver innanför dörren.
Med ny lockat hår åker vi mot Biltema - Haninge för att köpa bromsbelägg. Sen genom hela stan mot Åkersberga. En sväng förbi Empans päron på sightseeing i deras nyrenoverade hus.

Efter en förvånad kommentar "hur många bilar har ni egentligen?", har jag och Empan bestämt att jag ska ta över hennes Mitsubishi Lancer gti. Sedär då har man bil.
Plockar upp Mick, möter Sandra och beger oss till ett garage i Åkersberga. Tvätta bilar, installera baslåda och 2.15 åker vi mot stan igen.





Ledighetskomittén dag 2: Trött som ett as från Åkersberga natten släpar jag mig upp ur sängen någon gång på förmiddagen.
På med datorn och igång med hög musik. Solen skiner in och jag har tröttnat på soplukten som satt sig i lägenheten. Lång historia kort, slarvade och hade en soppåse i hallen några dagar, lukten vägrar försvinna.
Så storstädning står på agendan. Med min ny inköpta flaska med Ajax citron går jag lös, snart är allting glänsande och fint och det luktar gott. Ger mig in på att rensa mina garderober, kommer dock bara igenom min bruna byrå med 6 lådor, spara högen är mount everst och kasta högen små sten i förhållande.

Besök från Våfflan lite senare, middag och Desperate Housewifes sen krypa i säng.



Ledighetskomittén dag 3: Sitter hela dagen och funderar på något att göra, msn, facebook och musik fyller mina långa timmar i ensamheten.
Johan kommer förbi och i racer Volvon beger vi oss mot Sollentuna. McDonalds mat går alltid ner sen ut till Edsberg.
Yvonne har hittat min gosedjurs Gorilla som jag köpte på Ica Edsberg för X antal år sen så den får följa med hem.

Kryper upp i soffan med pyamas och täcke och tittar på "Shall we dance" sen sängen.

Ledighetskomittén dag 4: Tvättstuga 7.00. Trots privat väckning åker första maskinen in 7.45. Upp igen och somnar om, vaknar 10.00. Sätter fart med tvättstuge projektet. Slutar med att jag får boka passet efter för att hinna med all tvätt. Nu hann jag till och med att tvätta handdukar, sedär Great Sucsess!

Dagen lider mot sitt slut, har världens bråk med mamma i telefon. Jag tror inte vi har bråkat på det sättet på flera år. Med världens värk i hjärta och själ slutar det med att mamma kommer hit.
Vi sitter i soffan och myser med glass och kaffe. Jag minns varför jag älskar min mamma så mycket för trots vårt tidigare hysteriska bråk finns det ingen som får mig att känna mig så trygg och älskad som hon gör när hon sitter brevid mig i soffan. Fanstastiska underbara mamma!

Gammal bild men jag och min älskade mamma på skidsemester 2009.


Ledighetskomittén dag 5: Då var det äntligen fredag. Kan låta konstigt eftersom jag bara sitter hemma, men fredag innebär att normalt folk är lediga i två dagar nu och jag har någon att umgås med!
Först bestämmer jag mig för att ta en promenad med katten i koppel. Jag vet det låter skit nördigt, men hon tycker om det.

Hör ett jäkla muller och tittar upp, ser hur snön kommer glidande ner för taket och hinner bara tänka att jävlar det där kommer träffa katten.
Hjältinna som man är kastar jag mig framför min lilla pälsboll, resultatet- Jag blir själv träffad! Aj! Men lite värk i ryggen är det värt de för att skydda min lilla pälsboll.




Nu, ja ska jag njuta av solen och sen hoppa in i duschen för att göra mig redo för äventyr med Våfflan på Lindingö. Får se hur den här kvällen slutar.




//Betzén


Kommentera

Publiceras ej